Muzyka filmowa i instrumentalna

MUZYKA FILMOWA I INSTRUMENTALNA

Muzykę filmową oraz soundtracki postanowiłem zamieścić w tej samej kategorii co muzykę instrumentalną, głównie ze względu na wzajemne podobieństwa każdego z tych zagadnień. Pomimo, że muzyka instrumentalna stanowi niezależny gatunek, nierzadko jest komponowana specjalnie na potrzeby filmu, trailera, reklamy czy gry. Ścieżki dźwiękowe towarzyszące projektom komercyjnym opierają się przede wszystkim na zbudowaniu obrazu lub dopełnieniu go za pomocą dźwięku. Muzyka będąca elementem ekranizacji ma na celu uzupełnienie i spotęgowanie efektów wizualnych u odbiorcy. Niezwykle często to właśnie muzyka instrumentalna pozwala skupić się widzowi na wizji, pogłębić jego uczucia oraz emocje, ale jednocześnie nie dominować, nie wychodzić przed szereg.

Towarzyszące obrazom dźwięki, mogą mieć również bardziej dominujący charakter i samodzielnie oddziaływać na widza. Przykładem takiego zjawiska jest muzyka towarzysząca ciemności. Czarne, „płótno” może być zinterpretowane na wiele sposobów, w zależności od idącej z nim w parze muzyki. Dodając do niego ścieżkę dźwiękową, dobierając odpowiednie instrumenty, ich natężenie oraz rytm, można wywołać u odbiorcy uczucie przygnębienia, nostalgii lub strachu.

UTWORY AUDIOWIZUALNE I KINEMATOGRAFICZNE

Wśród skomponowanych oraz wyprodukowanych przeze mnie nagrań, znajdziesz między innymi muzykę instrumentalną. Pianino, gitara, bas oraz instrumenty klasyczne takie jak flet, skrzypce czy wiolonczela, posłużyły mi jako narzędzia do stworzenia utworów, które mogą stanowić tło dla animacji czy filmu, ale również być samodzielnymi kompozycjami.
Stworzona przeze mnie muzyka instrumentalna może więc pełnić rolę muzyki filmowej lub soundtracka do komercyjnej realizacji, jak również być postrzegana jako niezależna kompozycja.

INSTRUMENTALNE REALIZACJE MUZYCZNE NA ZAMÓWIENIE

Jednym z takich utworów jest colormix, który stworzony został do gry o tym samym tytule. Twórcy tej gry logicznej zależało na skomponowaniu nieangażującej i pozwalającej się skupić ścieżce dźwiękowej. W związku z tymi wytycznymi skomponowałem utwór z powtarzającym się, leniwie płynącym motywem. Fragmenty tego soundtracka do gry urozmaicone zostały delikatnymi wokalizami, instrumentalnymi solówkami oraz elektronicznymi wstawkami.

Stworzyłem również muzykę, którą wpasowała się w stylistykę filmu animowanego The House of Small Cubes (‘Tsumiki no Ie’ Kunio Katō). Fragmenty tej animacji wraz z moją kompozycją instrumentalno-wokalną, możecie obejrzeć poniżej.